Thursday, June 1, 2017

Ramalan Harga minyak RON95 Malaysia - bulan Jun 2017

Untuk update terkini, klik sini!

UPDATE: 22 June 2017
Minggu 5 (Jun 28): Wow, perayaan Raya berterusan! Walaupun pengiraan kami menunjukkan harga sepatutnya sama seperti minggu lalu, harga RON95 turun lagi ke RM1.89/litre! 

Minggu 4 (Jun 21): Wow, minggu ini harga turun ke bawah ramalan kami: ini adalah kali pertama! Mungkin supaya memberikan sambutan Hari Raya kepada rakyat.

Turun, turun, dan turun! Itulah tema harga petrol. Walau bagaimanapun, kerajaan telah mengumumkan formula baru untuk minggu ini, untuk membantu pengendali stesen minyak. Mari kita lihat apa maksudnya! Ia harus turun hingga RM1.92-RM1.95 / liter.

Minggu 3 (14 Jun): Harga telah terus bergerak ke bawah, jadi kemungkinan besar kita akan melihat RON95 di RM2.0 atau 2.01 / liter diumumkan malam ini!

Mingu 2 (7 Jun): Sehingga 7 Jun, trend minggu ini nampaknya menuju ke bawah! Mari kita berharap ia berterusan. Penunjuk menunjukkan harga harus turun kepada RM2.01 / liter tetapi seperti yang kita tahu, kerajaan telah menetapkan harga yang lebih tinggi daripada yang dinyatakan baru-baru ini. Jadi harga mungkin dalam lingkungan RM2.06 / liter!

Buat masa sekarang, harga belum meningkat walaupun berita baru mengenai kegawatan di Timur Tengah!

Minggu 1 (1 Jun): Wow sudah tengah tahun kah!? Akhirnya, selepas beberapa minggu naik, naik, dan naik, trend menurun sedikit dalam penentuan harga RON95 sudah bermula. Adakah ia akan bertahan? Menonton sini untuk mengetahui!

Kerajaan kini agak konsisten menetapkan harga antara RM3-5sen / liter lebih tinggi daripada formula tulen. Sama ada ini menjadi hasil tambahan kepada kerajaan atau tidak, kami tidak tahu, tetapi ia adalah satu trend yang konsisten setakat ini.

Selamat Kaamatan dan Gawai 2017 kepada semua!

No comments:

Post a Comment